Tijd om te shinen! Wat zijn de trends op het gebied van lichtreclame?
Donkere dagen Alert! Met de komst van het herfstseizoen komt het daglicht steeds later tevoorschijn en verdwijnt deze ook steeds eerder. Nog even en we rijden in het donker van en naar het werk. En dat is wennen, na al die prachtige zonnige en lichte zomermaanden. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Want deze donkere dagen bieden een unieke kans om jouw bedrijf in de spotlights te zetten! Je kunt namelijk in het donker flink opvallen. Hoe? Met lichtreclame natuurlijk!
Verlichte signing is én blijft een echte evergreen als het gaat over buitenreclame. Lichtreclame komt in allerlei soorten, maten en uitvoeringen. Een goed doordachte positie, uitvoering en design maakt het een eyecatcher in de duisternis. Bedenk dat je maar één kans krijgt voor die eerste, verpletterende indruk. En maar een paar maanden om te shinen in het donker voor al die mensen die langs jouw pand rijden ;-)
Wie kent ze niet; de verlichte 3D-logo's bevestigd aan de gevel. In sign termen ook wel doosletters genoemd. De standaardvariant doosletter laat licht door via opaalplaat aan de voorzijde (front-lit). Dit jaar zien we dat steeds meer opdrachtgevers kiezenvoor een "less is more" variant lichtreclame op de gevel. Vooral op strakke nieuwbouwpanden komen deze klassiekers perfect tot hun recht.
Steeds vaker zie je kleurverloop in huisstijlen, en dit zie je ook terugkomen op de gevel. Daar waar vroeger de lichtdoorlatede voorzijden slechts voorzien konden worden van een standaardkleur zijn de mogelijkheden nu fullcolour. En dus oneindig! Logo's met kleurverloop behoren tot de trend op gebied van huisstijlen en worden moeiteloos getransformeerd tot lichtreclame.
Daar waar de één voor kleur kiest, houdt de ander het subtiel. Naast dat doosletters vanaf de voorzijde licht kunnen doorlaten, is dit ook mogelijk vanaf de achterzijde. Back-lit of indirecte verlichting noemen we dit. Indirecte verlichting is subtiel en geeft diepte aan je gevel. En echte trend die wij veel zien is dat eenvoudige en vaak zwarte back-lit letters worden geplaatst op karakteristieke gevels.
Wat als je een combinatie maakt van zowel indirecte als directe verlichting? Zoals bij deze custom lichtreclame voor Chromeburner bijvoorbeeld. Deze doosletters hebben een geborsteld staal effect en laten licht door aan de voorzijde. De achterzijde krijgt een extra special effect door een rode schaduwtekst waar de indirecte verlichting op schijnt.
Een andere trend die wij spotten is dat opdrachtgevers steeds vaker kiezen om op een subtiele manier op te vallen. Less kan ook more zijn, zeker weten. Want wat als voorbijgangers vaak al dicht langs je pand wandelen, en de beschikbare ruimte niet al te groot is? Gevellogo's - ultra dun of juist klein in formaat - verschijnen steeds vaker in het straatbeeld en zijn niet meer weg te denken in winkelstraten.
Over trends gesproken. Neon look reclame is toch wel dé trend van de afgelopen jaren als het gaat om lichtreclame. Alhoewel deze signing geschikt is voor indoor toepassingen worden deze vaak gehangen op plekken zodat de signing van buitenaf ook te zien is. Bijvoorbeeld in de entree hal van een kantoorpand of winkel. De opvallende felle kleuren en retro stijl maken van ieder logo een blikvanger. Neem bijvoorbeeld deze Neon Flex letters. Een flexibele led-slang (in verschillende kleuren verkrijgbaar) wordt ingelegd in contour gefreesd transparant acrylaat.
Net als in het interieur, hebben koper, goud en zilver tinten ook op gebied van reclame een opmars gemaakt. Vooral de matte, geborstelde variant is hot. Brushed aluminium, ook wel butlerfinish genoemd, komt steeds vaker terug op de gevel. Bij winkels, restaurants, kapperszaken: alle bedrijven die voor een chique uitstraling gaan.
Mooi niet, deze lichtreclames? Geweldig goeie eyecatchers in het donker. Helemaal klaar om te stralen tijdens de wintermaanden. Maar dan moeten ze het wel doen... Geen ergere miskleun dan wanneer er een letter of gedeelte van het logo stuk is en dus niet is verlicht. Goed onderhoud is een must! Bij Reclasign is het mogelijk om bij aanschaf van jouw lichtreclame gelijk een jaarlijkse APK af te nemen. En daarmee kun je naast het besparen op een misser, ook op kosten besparen.
Stel, je bent overtuigd en wil aan de slag met het samenstellen van de perfecte verlichte blikvanger op je pand. Maar... hoe kies je nu de juiste gevelreclame? Wat is er mogelijk? En vooral: wat past bij jouw bedrijf? We helpen je graag! Neem contact met ons op. We komen met liefde een kop koffie met je drinken en werpen dan gelijk een blik op je gevel ;)
Laat ons weten wat je wensen zijn en we maken, geheel vrijblijvend, een offerte op maat met een ontwerp op schaal. Zo krijg je een goede eerste indruk van het uiteindelijke eindresultaat.
Zo af en toe op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Schrijf je dan in voor onze NWSbrief. Geen zorgen, wij houden ook niet van spam :)